Monday, June 21, 2010

Canton!


昨日はイメージフォーラムフェスティバルに一人で行ってきました。ホントはハーモニーコリンのやつが観たかったんだけど、名古屋では上映してなかったみたいなので代わりに"stranded in canton"を観に行ってきたよ。やる時間がちょっと遅くて迷ったけど、とりあえず行ってみて正解だった!来てる人達はみんな私と同じく一人で来てる人が多くて、大学生とかが多かったかなぁ。私と同じ雰囲気の人もちらほらいた(笑)まぁ友達は作れなかったけどさ。

今までWilliam Egglestonの存在知らなかったけど、そんな自分が馬鹿に思えてくる。こんな人がいるんだなって思うとすごいワクワクしちゃった。それに、あんな感じの映像観たの初めて。映像に出てくる女性の肌がとってもキレイに映っていて、思わずボ~っと観てしまったよ。あんな透き通って見えるんだね。彼の作品に出てる人たちは皆強烈で、愉快だったよ。思わず私も仲間に入れて!って言いたくなってしまった、途中。ありきたりな日常を撮るのって素晴らしいのね。私も思わずこれからいろんな映像を撮りたくなってしまいました。単純だなぁ、自分。

Williamの写真も素晴らしいので、写真集を買いたい衝動にかられてる。でもSmith WesternsのCDも欲しいし、今は我慢だ!

I went to Image Forum Festival by myself yesterday.Actually I wanted to see "Trash Humpers" directed by Harmony Korine, but they didn't play it in Nagoya so I decided to go to see "Stranded in Canton" instead of it.It started around 6:45 pm and it was kinda late so I thought I should've stayed home cuz I had school tomorrow but I wanted to and so I did.Which was pretty amazing.Most people at the festival were alone like me and some of them looked like really nice.I mean I thought I could be friends with them.I couldn't make any friends after all though.

Anyways, I should have known William Eggleston earlier.I didn't know such a great artist is still alived.And it was my first time to see such a wonderful film.Seeing his film, I really felt like taping video of my daily life.I'm pretty sure it's gonna be fun.

Phew.I wish I could write much better in English.But seems like this is my writing level.

No comments:

Post a Comment